Monday 22 April 2013

Alle gode ting er tre!

Tredje treningsuka og rumpa er (nesten) så god som ny! Formen er så til de grader oppadstigende!!! ...og det har alt med det begredelige utgangspunktet å gjøre... Forbausende mye lettere å sykle allerede, og denne uka er det igjen all time high på antall kilometer. Garmin-telleren viser utrolig nok hele
77,59 km denne uka! 

Prestasjoner

Mandag
Til tross for regn og sur vind (!) så kom jeg meg jammen ut og tok favorittsvipp'en rundt Bjørheimsvannet. Det var tungt, og motvinden kom fra alle kanter... 54 minutter på runden... uff... Nesten verre enn første gangen da jeg gikk opp bakkene. MEN, jeg kom meg ut! Våt ble jeg og tilfredsstillelsen etterpå desto høyere!
16,4km/ekkelt vær/forsåvidt fornøyd!

Tirsdag
Sol kom sooola! Idag drepte jeg en bakke! Har kun gått opp denne stigningen tidligere - uten sykkel - et hekkans slit. Idag klarte jeg å sykle halve! Og DET er en prestasjon. Traff en venninne midtveis, og det gjorde hele bakken. Kaklet i 5-6 minutter, og så var jeg full av energi igjen. Rart det der! Turen over Heggheims"fjellet" gikk jammen ikke så verst, og ny pers ned bakkene på 48,5 km/t. Jeg er ei pingle på hjul i nedoverbakker. Jeg må definitivt ha fått et illebefinnende! 48,5 km/t??? Jeg???
18,7km/SOL/o'lykke!

Torsdag
Bjørheimsvannet rundt med samboer. Han er irriterende mye sterkere i beina enn meg når det gjelder å komme seg opp bratte bakker. Jeg holder ham fremdeles godt på utholdenhet sånn totalt sett, men bakkene freser han fra meg. Død på toppen, joda - det er han, men det ergrer meg! Jepp, det var da konkurranseinnstinktet slo til og jeg meldte oss på Landsbyrittet på Randaberg. YEYYHH.. Så nå blir det sykkelløp neste lørdag. Hu heii :o)
15,83/sol/fin tur!

Fredag
Min aller første "langtur" - planlagt i et par uker nå. En skikkelig styrkeprøve for meg både når det gjaldt høydemeter og lengde. 437 meter høydestigning er noe i overkant av hva jeg syns er gøy, men været var flott, det var lørdag og god middag med vin ventet i heimen, så det var jo bare å trø til. Det gikk veldig godt, og det ble en skikkelig trivelig tur. Ganske mye grusvei, herlig avkopling fra asfalten. Snø i skråningene og islagte vann på toppen - ikke helt vår ennå, nei.
Tiden ble 1t35min på 26,6km/sol+litt skyer/beste sykkelturen so far!!


Konklusjon tredje uka

Antall sykkelturer: 4
Totalt antall km: 77,59
Vær: Variabelt fra regn og vind til sol og nesten behagelig temperatur
Fornøydhetsgrad 1-10: 8



2 comments:

  1. Skal bli gøy å lese om dette landbyrittet. Sannelig er du effektiv - og modig. Jeg, er bare lat, dorsk og allergisk. Planen er å dra med seg hunden ut mellom 9 og 10, men det sitter sååååå
    langt inne, men sola skinner ihvertfall.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lucky you... Her striregner det og vi har 6 grader... Herlig - NOT! Landsbyrittet får gå som det går, vi har avstanden inne, og vet vi overlever lengden, så får det bli så som så med tiden. Jeg bare krysser fingrene for at det ikke regner vannrett og er 4 grader...
      Nyt sola! Du er heldig som har den!!! Jeg har ikke syklet EN ENESTE METER denne uka! Pendler og når jeg er hjemme så har det vært skiiiitvær... :-(

      Delete