Monday 15 April 2013

Andre treningsuka / 8.-14. april

Andre treningsuka er overstått og jeg er fremdeles veldig så optimistisk med tanken på at sykling kan bli min favoritt-utendørssport de delene av året jeg ikke kan kjøre snowboard. Har savnet å komme meg ut etter kneet ble operert og jogging ble bannlyst. Nuh går alt så meget bedre, og denne uka har gitt meg den kickstarten jeg trengte. Sol og vindstille hele uka til ende, og med (såvidt) stigende temperaturer så ser det nesten ut for at våren har planer om ihvertfall å vurdere og returnere...

Tung i beina etter en (for meg) knallhard økt igår (lørdag) som avsluttet uka så ser resulatet jammen ikke så verst ut.


Prestasjon

Tirsdag 9.4
Turen gikk rundt Bjørheimsvannet igjen. Denne gang på 55 minutter, retning mot klokka. Viktig milepæl: - Det er første gang jeg har syklet turen UTEN å gå i bakken(e)! Det i seg selv er en prestasjon! Nå syklet vi ikke den tyngste veien rundt, men likevel - opp er opp, og jeg satt - hele tiden! Heldigvis var det i nedoverbakkene vi fant snø på veien på skyggesiden av vannet. Utrolig glatt, men i sakte tempo så gikk det på et vis. Pingle som jeg er i nedoverbakker gjorde ikke snøen det bedre, men - I DID IT! Nemlig... 
17,9km/flatt'ish med bakke/sol og lite vind - Oppsummert: Veldig bra mht at jeg IKKE gikk! 

Onsdag 10.4
Hold på hatten! Idag ble det hele 2 sykkelturer!!! Ikke så lange da, men likevel. Kjøpte meg ny sykkelbukse på formiddagen, og en tynn, vindtett jakke som jeg ønsket å teste ut. Syklet derfor rundt Monana (med klokka). Sykkelshortsen type lang vindtett foran var utrolig behagelig og varm nok til tross for kun 4-5 graders varme. Var veldig skeptisk til den veldig tynne vindjakka, men den holdt virkelig mål og gjorde definitivt jobben. Jeg skal ikke være så skråsikker lenger på at "det går greit med de klærne jeg har"... Skikkelig tøy har faktisk noe for seg... Sambo'en ville også en liten tur idag, så derfor tok vi like greit samme runden en gang til etter middag :o)
2x6,2km=12,4km, flatt med liten bakke/sol og lite vind - Oppsummert: Fornøyd med to turer idag til tross for at de var korte. 

Fredag 12.4
Fikk venninne med på tur. Hurra! Jo flere som drar meg med desto bedre! Idag var vi 3 stk på hjul :o) Planen var over Kvammaveien, men syklet feil i et kryss og havnet opp en drepende lang grusbakke først - som jeg satt!!! Fin trim, men bomskudd på ruteplanen... Resten av turen gikk feilfritt, og jeg hadde gode bein i alle oppoverbakkene. Fantastisk bra fremgang, for dette var oppoverbakke-turen med sus i!
15,5km/bakkete/sol og lite vind - Oppsummering: Veldig fornøyd med meg selv!

Lørdag 13.4
Å så tunge bein idag... Baahhh... Godt med samboer med futt i... Jeg ble mer eller mindre lempet ut døra og plassert på setet. Ikke beste starten på en sykkeltur - MEN, igjen fungerte kroppen! Utrolig nok! Syklet rundt Bjørheimsvannet tyngste veien, og under over alle under - jeg satt opp alle bakkene! Hva? Moi? Heyyy... Det går framover med gamla! Og nå blir jeg vel kanskje eier av en sykkelcomputer også, og får målt hjerteraten. Igjen sambo'en sitt forslag. Jatakk, kjære! Sålenge jeg slipper å handle og forholde meg til programvare og PC så er verden fiiin!
15,6km/bakkete/sol og lite vind - Oppsummering: Strålende fornøyd med meg selv! 


Konklusjon andre uka

Antall sykkelturer: 4
Totalt antall km: 59,9
Vær: Fremdeles fantastisk bra, sol og opphold, lite vind og litt varmere: 5-10 grader
Fornøydhetsgrad 1-10: 8 (et par tunge dager, men likevel veldig fornøyd!)




.

2 comments:

  1. Godt at positivismen fremdeles råder.
    Sykkelcomputer vet jeg ikke helt hva er men gps er et must. GARMIN, ikke andre merker og ivhertfall ikke dillet fra telefonen. Det skal måles kilometer, puls, tråkk, løyper, framgang, gjennomsnittlig ditt og datt, høydemeter osv osv. Det er hele moroa, spesielt når det begynner å røyne på og du trenger svart på hvitt grafer for å måle framgang. Garmin har forresten verdens beste kundeservice.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jepp, positivismen råder definitivt - og fortsatt til tross for sykkeltur idag i regn og vind og +10 grader = normalt Roglandsvær... Alene! Og motivert! Dette blir bra! Når det gjelder dings så er det nettopp en Garmin 510 som jeg nå sitter og leker meg med! Ganske så kul da!!! Morro blir det når jeg får lært meg denne, ser jeg. Har hektet meg opp på Garmin Connect på nettet og koplet meg på sambo'en, så nå blir det sammenlikning av det meste tenker jeg... Joda, jeg ser poenget med Garmin. Nå gjelder det bare å få lært seg den og vridd statistikker og gjennomsnittlige tall til fordel meg ;o)

      Delete